Recept: Protiëne chococake

11421623_10206540789695543_907827516_n

De yoghurt brownies zijn echt heerlijk! Maar ik wilde graag een versie met weinig koolhydraten en veel eiwitten. Zelf kom ik heel makkelijk aan genoeg koolhydraten elke dag, en heb ik behoefte aan veel eiwitten vanwege fitness. En ik denk dat meer sporters hier wel belang bij hebben 🙂 Deze cake is net zo lekker als de brownies! Het enige is dat je er wel eiwitpoeder voor in huis moet hebben. Het is echt een super simpel recept!

Ingrediënten:

– 100 gram whey, smaak naar keuze (ik kan me voorstellen dat sommige smaken wel iets minder lekker kunnen zijn door een chocoladecake) Ik heb zelf nutella smaak gebruikt.

– 50 gram rauwe cacaopoeder

– half zakje bakpoeder

– 300 gram magere kwark

– 3 eiwitten

Hoe maak je het?

Mix simpelweg alle ingrediënten in een beslagkom. Doe een velletje bakpapier in een cakevorm en giet het beslag erin. Schuif de cake voor 35 minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden. Laat hem afkoelen en snij hem in 10 lekkere dikke plakken.

11350268_10206540789535539_288798069_n

Ik zou zo de beslagkom leeg kunnen likken! Helaas zitten er rauwe eieren in dus lijkt het me niet zo’n slim plan haha.

Macro’s per plak, 1/10 cake: 78 calorieën. 1,6 g vet. 3 g koolhydraten. 12,1 g eiwitten.

11304401_10206540789895548_671621761_n

Tag me op social media zoals instagram als jullie hem hebben gemaakt en wat jullie er van vonden! Geniet ervan!

Liefs Manouk

4 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Eline schreef:

    Wat een geniaal recept! Ga het zeker snel uitproberen! Liefs Eline (@fittieline op insta hihi)

    Liked by 1 persoon

    1. manoukmoves schreef:

      Leuk leuk! Tag me als je hem hebt gemaakt! 😀 En jij bent ook lekker bezig meis zag ik op insta!

      Like

  2. Leonieke schreef:

    Ik ga m proberen te maken zonder het bakpoeder (glutenallergie)!

    Like

    1. manoukmoves schreef:

      Oh leuk! Moet wel gaan lukken denk ik 🙂 laat je me weten hoe hij is geworden?

      Like

Geef een reactie

