Mijn mooiste reizen: Deel 3

Dit is het derde en laatste deel van de blogposts over mijn aller mooiste reizen. In dit deel schrijf ik over de aller mooiste en een na mooiste reis die ik tot nu toe heb gemaakt.

Op de tweede plek staat mijn eerste en enige wintersport. Nu zul je misschien denken; wintersport, is dat nou zo enorm bijzonder? Voor mij deze wel. Het was namelijk niet de bedoeling dat dit een wintersport zou worden. Ik heb namelijk heel lang geschaatst en zou in Oostenrijk op de Weissensee de alternatieve Elfstedentocht schaatsen (aangezien het in NL niet fatsoenlijk kan vriezen).

alternatieve-elfstedentocht-weissensee-2012-soenar

Via mijn schaats trainingen heb ik toen die tijd een heel leuk vriendengroepje opgebouwd waarmee we naar Oostenrijk zouden gaan. Na twee jaar lang ’s winters keihard trainen op de ijsbaan en ’s zomers keihard trainen op de wielrenfiets, waren we een super hechte vriendengroep geworden en waren we helemaal klaar voor de 200 km. 2 jaar lang hebben we er week na week naar toe geleefd. Onze grote tocht!CIMG0894

Tot we de avond voor vertrek het slechte nieuws kregen dat de tocht was afgelast. Wat hadden we allemaal een verdriet! Gelukkig is er op het aller laatste moment besloten om toch naar Oostenrijk te gaan en er een wintersport van te maken. Doordat we zon hechte groep zijn geworden, en zo veel mee hebben gemaakt samen was dit echt een onvergetelijke vakantie!

CIMG0884CIMG0934

Nu als aller laatste mijn aller mooiste reis! Voor het 25 jarige huwelijk van mijn ouders hebben we met ons gezin een rondreis gemaakt over 4 verschillende Griekse eilandjes. Waar we heerlijk hebben gerelaxt en de mooie dingen van elk eilandje hebben bekeken. We begonnen op Mykonos toen Paros, Naxos en als laatste Santorini.

Toen we op Mykonos aankwamen keken we al onze ogen uit. Ik was nog nooit op Griekenland geweest en wilde er super graag naar toe. Wat was dit prachtig! Toen ik voor het eerst vanuit het hotel richting het strand keek dacht ik dat ik in het paradijs was! We hebben op dit eiland een jeeptour gedaan, gesnorkeld en veel gezwommen. P1030701P1030712

SAMSUNG

Na Mykonos gingen we met de bood verder naar Paros. Hier zaten we in een heel schattig familie hotel. Het hoogtepunt op dit eiland was toch wel het stadje Naoussa. Echt prachtig Grieks en waar we ook nog z’n geinige visspa hebben bezocht.

P1030748 P1030750

P1030773 P1030799

Van Paros gingen we door naar Naxos. Van de drie eilandjes vond ik deze net de minste. Maar des al niet te min ontzettend mooi!

P1030806 P1030812

P1030843 P1030852

Als aller laatste gingen we naar Santorini. En wat een afsluiter was dit! Het aller mooiste eiland is sowieso voor het laatst bewaard. We hadden hier het mooiste appartement. Het stadje Oia was prachtig waar we nog op muilezeltjes hebben gereden. En we hadden geluk dat op de aller laatste dag van onze reis de vulkaan geëerd werd. We hebben met grote boten de zee op de zonsondergang bekijken, waarna er door middel van een vuurwerkshow de vulkaanuitbarsting is nagebootst van vroeger.

P1030889P1030912

P1030932 P1030947

P10309571n

Geef een reactie

