Recept: Healthy lemon cheesecake

11998222_10207287490322592_1585582072_nDit is eigenlijk bijna het zelfde recept als de blueberry cheesecake die ik hier voor poste.. Maar met wat kleine aanpassingen. Ik vind deze smaak lekkerder en de structuur is romiger! Dus probeer deze zeker uit, je krijgt er geen spijt van 😀 Misschien stom dat ik bijna het zelfde recept weer plaats. Maar het is ter inspiratie 🙂 Je kunt het natuurlijk altijd zelf zo gek maken als je wilt!

Ingrediënten 8 punten:

  • 1 rol volkoren beschuiten
  • 20 gram kokosolie
  • 30 gram honing
  • 2 bakken optimel citroen kwark
  • 2 hele eieren
  • 1 eiwit

Verwarm de oven voor op 150 graden. Niet warmer dan wordt de taart niet mooi egaal hard en gaat hij scheuren.

Verkruimel alle beschuiten in een bak. Smelt de kokosolie en honing (ik heb dit in een schaaltje in de magnetron gedaan). Giet de honing en olie bij de beschuitkruimels en roer het goed door. Vet een springvorm in en bestrijk de bodem van de springvorm met de beschuit kruimels. Druk het stevig aan en zet het een kwartier in de vriezer.

Mix vervolgens de kwark, eieren en eiwit samen in een kom. Haal de bodem uit de vriezer, giet de kwark hier overheen en zet de taart 120 minuten in de oven.

Laat de taart goed afkoelen. Zet vervolgens de taart nog een paar uur in de koelkast voor je hem aansnijd zodat hij goed kan opstijven.

11998222_10207287490322592_1585582072_n

Macro’s per punt: 181 calorieën. 6,1 gram vet. 18,5 gram koolhydraten. 12,1 gram eiwit.

Eet smakelijk! Liefs Manouk

18 reacties Voeg uw reactie toe

  1. runlikelinda schreef:

    Deze ziet er echt heel lekker uit, net als de bleuberry cheesecake;) ik ga deze zeker snel maken!

    Like

    1. manoukmoves schreef:

      Hee wat leuk! Ze zijn ook heerlijk. De meiden die hem al gemaakt hebben vonden hem ook heel lekker 🙂 laat je me weten wat je er van vindt? 🙂

      Like

  2. runlikelinda schreef:

    Zal ik doen:) Mocht hij net zo mooi lukken als bij jou dan zet ik hem op instagram en zal ik je taggen!

    Liked by 1 persoon

  3. Erica schreef:

    Ziet er heerlijk uit, ik ga hem binnenkort ook maken!
    Hoe groot is de springvorm die je gebruikt?

    Liked by 1 persoon

    1. manoukmoves schreef:

      Leuk! Laat me weten hoe hij is geworden :D! Euh geen idee. Kan hem hier niet opmeten. Maar het is de standaard maat. Hoe groot taarten meestal zijn. Snap je die? Haha anders ga ik ff opzoek naar de maat ofzo!

      Like

      1. Erica schreef:

        Ok fijn die heb ik. Dankjewel!

        Like

  4. Instagram: blueeyez_pbp schreef:

    Jaaaaaaaa…. Ga ‘m aankomend weekend maken! Krijg zondag een eter over de vloer, dus kan ik ‘m meteen voorschotelen :p Gebruik alleen de protein cookies van de B&F shop als bodem! Ben erg benieuwd :p

    Like

    1. manoukmoves schreef:

      Klinkt heeerlijk!! Wordt vast heel lekker 🙂 laat je me weten of jij en je eter het lekker vonden?

      Like

  5. Petra schreef:

    Ga ik zeker deze week proberen!! Maar 1 vraagje,dat eiwit,is dat dan opgeklopt?

    Like

    1. manoukmoves schreef:

      Nee hoor gewoon normaal eiwit hoef je niet te kloppen:)

      Like

    2. manoukmoves schreef:

      Laat je me nog wel even weten hoe je hem vind smaken? 😊 leuk om te horen

      Like

  6. Petra schreef:

    Zeker weten plus foto!! Duimen dat hij lukt 😋

    Like

  7. Deze ga ik opslaan, want dit moét ik gewoon maken! Zo een gemakkelijk en lekker receptje 😍

    Like

    1. manoukmoves schreef:

      Wat leuk meis 💛 laat me weten wat je er van vindt

      Liked by 1 persoon

      1. Zal ik doen 😘

        Like

  8. mirkku7 schreef:

    It’s in the oven!

    Like

    1. manoukmoves schreef:

      En lekker? 😃

      Like

Geef een reactie

