afbeelding Recept: Muffins voor bij het koude weer ;)

Het is al lang geleden dat ik muffins heb gebakken! Ik denk dat ik me de laatste keer niet eens meer kan herinneren. Je hebt soms van die fases hè.. waar ik in het begin van mijn blog vooral van de muffins en cakes was, ben ik nu meer van de taart en koekjes. Ik wacht nog steeds op het moment dat ik in de lekkere lunch en diner fase kom haha. Zal wat leuke afwisseling tussen alle snacks geven op dit blog! 😀 Maar goed de muffins, ik wist geen pakkende naam. Behalve dat ze lekker herfstig en winters zijn. Ze zijn echt lekker geworden als je het mij vraagt! Dus bij deze het recept:)12166831_10207502351093977_313680422_nIngrediënten voor 10 muffins:

  • 120 gram zelfrijzend bakmeel (gezondere optie zou zijn volkoren of spelt bloem met een zakje bakpoeder)
  • 30 gram whey (optioneel, je kunt het weglaten en aanvullen met bloem)
  • 3 flinke theelepels koek/speculaas kruiden
  • 200 gram appelmoes
  • 3 eiwitten
  • 45 gram stoofperen stroop (ik kocht mijne bij de Appie, appelstroop is ook prima 😉 )
  • 1 appel
  • 30 gram rozijnen

Verwarm je oven voor op 180 graden. Mix de whey, zelfrijzend bakmeel en speculaaskruiden door elkaar. Voeg nu de appelmoes eiwitten en stroop toe, en mix tot er geen klontjes meer in zitten. Schil de appel en snij hem ik kleine blokjes door het beslag.

Zet 10 muffin vormpjes op een bakplaat en vul ze met het beslag. Zet de muffins voor 25 minuten in de oven. Laat ze volledig afkoelen en geniet 😀12167686_10207502355814095_1853435734_nMacro’s per muffin: 102 calorieen. 0,4 gram vet. 18,4 gram koolhydraten. 4,8 gram eiwit.

Eet smakelijk Liefs Manouk!

Geef een reactie

