Recept: kikkererwtenburgers

12243700_10207615577084556_1004915138_n

Toen ik de bovenstaande foto op instagram plaatste dacht ik dat de hele wereld al wel eens kikkererwtenburgers had gemaakt. Toch kreeg ik aardig vaak de vraag naar het recept hiervoor. Dus bij dezen! Ik vind ze echt heerlijk! Mijn vriend overigens ook, die heeft de burgers tussen bolletjes gegooid 🙂

Voor 2 personen:

  • Blikje kikkererwten 400 gram (uitlek gewicht ong. 200 gram)
  • 50 gram havermout
  • 1 groot ei
  • half uitje, gesnipperd
  • teentje knoflook
  • komijn
  • koriander
  • paprikapoeder
  • olie om in te bakken
  • Tip: serveer het met houmous!

Laat de kikkererwten uitlekken en vermaal ze in een keukenmachine. Die heb ik niet dus ik heb ze in een beslagkom gedaan en ze geprakt met een stamppot stamper 😀 Voeg hier aan de havermout, ei, ui en knoflook aan toe. Voeg als laatst naar smaak de kruiden toe en maak af met wat peper en zout als je dat lekker vind.

Maak vier burgers van het beslag en bak ze in de pan. Ik heb de burgers gegeten met simpel een salade. Maar je kunt ze ook heerlijk op een broodje doen met sla, gebakken uitjes en houmous er tussen. Houmous is echt heerlijk bij dit gerecht!

Eet smakelijk! Liefs Manouk

Geef een reactie

