Tip: Makkelijke wraps/pannenkoeken

Ik wou dit een recept noemen, maar het is zo simpel dat het echt geen recept is. Dus bij deze een lunch/ontbijt tip!

Heeeerlijk vind ik het om wraps en pannenkoeken te eten, vooral zelf gebakken en wanneer je weet dat ze gewoon super gezond zijn. In het begin van deze maand baalde ik een beetje omdat ik zo van pannenkoeken hield. Daar zitten eieren en melk in dus kun je niet eten als vegan helaas.

Maar ik kwam op Google overal tegen dat je de eieren gewoon kunt weglaten. Hoe makkelijk?? Dus hier volgt het super makkelijke recept voor vegan wraps en pannenkoeken.

2 wraps:

  • 50 gram volkoren speltmeel (heb ik gebruikt maar je kunt natuurlijk ander meel gebruiken)
  • lepeltje bakpoeder
  • 150 ml water

verwarm wat olie in de pan en bak de wraps een voor een. Bak ze op laag tot medium vuur, en laat ze echt lang bakken. Bijna tot dat je denkt dat ze al veel te lang in de pan liggen. De randjes van de wraps moeten al omhoog komen voor dat je ze omdraait. Draai ze voorzichtig om en bak ze af. Beleg het nu met dingen die je lekker vind. Persoonlijk vind ik het heerlijk om er houmous, sla, komkommer, tomaat, paprika en olijven op te doen.

12319201_10207724609570300_472356268_n.jpg

2 pannenkoeken:

  • 50 gram volkoren speltmeel
  • lepeltje bakpoeder
  • 150 ml plantaardige melk
  • eventueel iets zoets als je daar van houd zoals agave siroop of kokosbloesem suiker

Bak ze precies het zelfde als de wraps en beleg met je favo topping! Wat sowieso altijd perfect is, is chocola met banaan en aardbei 🙂

12336209_10207763388219742_746871730_n

Geef een reactie

