Recept: Smoothie taart (een keer zonder dadel;))

12591872_10208060337563290_352052695_o

Ik vond de vegan taarten die ik de laatste tijd maakte echt zo lekker! En ik wou er zo graag nog een maken, alleen ik had geen dadels. En hoe maak ik nou een lekkere bodem zonder dadels? Ik heb een oplossing gevonden! Persoonlijk vind ik de dadel bodems wel lekkerder. Hier zit wat minder smaak aan, wel is hij knapperiger 🙂 En net als alle voorgaande taarten heeft deze taart weer precies de zelfde voordelen. Hij is gewoon gigantisch gezond!!

Ingrediënten bodem:

  • 100 gram muesli met gedroogd fruit en noten
  • 200 gram meel naar keuze (ik gebruikte volkoren tarwe)
  • 50 gram havermout
  • 2 eetlepels gesmolten kokosolie
  • water

Ingrediënten vulling:

  • een banaan
  • een appel
  • een mandarijn
  • aardbeien
  • 10 gram agar agar poeder

Je kunt natuurlijk elk soort fruit gebruiken die je lekker vindt!

Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 20o graden. Meng de muesli, meel, havermout en gesmolten kokos olie in een kom. Blijf water toevoegen tot je er een mooie deegbal van kunt kneder die niet te droog is maar ook niet helemaal aan je handen blijft plakken. Wil je wat meer zoete smaak aan je bodem krijgen kun je er altijd een zoetmaker bij door doen. Leg een bakpapiertje onder in je springvorm en vet de randen van de springvorm in. verdeel nu het deeg over de bodem van de springvorm en maak er een mooie hoge rand aan. Prik met een vork wat gaatjes in de bodem. Doe de bodem in de oven voor 30-40 minuten. Hou het een beetje in de gaten en haal hem er uit als hij knapperig is.

Mix al het fruit in de blender en voeg wat water toe als het te dik is voor de blender. Giet de smoothie in een steelpannetje en breng dit aan de kook. Wanneer de smoothie zachtjes kookt, los je de agar poeder hier in op.

Haal de bodem uit de oven, giet de smoothie er overheen en laat hem buiten de koelkast goed afkoelen. Zet hem vervolgens minimaal 3 uur in de koelkast opstijven voor je hem snijdt.

12583841_10208060333203181_592647803_n.jpg

Geniet ervan! Liefs Manouk

 

2 Comments Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

