Nectarine banaancake (glutenvrij)

Al heel lang had ik een zak maïsmeel en amandelmeel in huis. Maar ik wist niet precies wat ik ermee kon doen. Mais tortillas wil ik sowieso nog eens gaan maken, maar je moet er toch ook iets lekker zoets mee kunnen bakken? Ik ging experimenteren en het uiteindelijke resultaat mag er wezen! Mijn vriend is ook enthousiast dus vond ik dit een Blog waardig recept!

Ingrediënten:

– 200 gram maïsmeel

– 50 gram amandelmeel

– 20 gram geraspte kokos

– 1 zakje bakpoeder

– 2 bananen

– 2 nectarines

– 2 flinke eetlepels agave siroop

– 100 gram rozijnen

– 2 eetlepels appelazijn  (of gewone azijn of iets anders zuurs)

– 2 theelepels baksoda

Wat moet je doen?

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Doe de maïsmeel, amandelmeel, kokos, bakpoeder en rozijnen bij elkaar in een beslagkom.

Vervolgens doe je de bananen, nectarines en de agavesiroop in een blender met eventueel een scheutje water om het makkelijker te blenden. Als het goed gemixt is voeg je dit toe aan de beslagkom met droge ingrediënten en roer je dit goed door.

Om de cake luchtig te krijgen gebruik je baksoda. Dit moet je aanmaken met een zuur. Mix in een klein schaaltje de baksoda en de appelazijn. Roer dit vervolgens door het beslag.

Vet een cakevorm in en giet het beslag in een cakevorm. Zet hem ik de oven voor ongeveer 40 minuten. Laat hem goed afkoelen en snij hem daarna pas aan, smeer er een lekker laagje pindakaas of jam (of alebei) op en geniet er van!

Eetsmakelijk! Liefs Manouk

Geef een reactie

