Pindakaas-kokos granola zonder toegevoegde suikers

Ik ben zo gek op een Smoothie in de ochtend met wat Granola of cruesli er doorheen! Wat het verschil is tussen Granola en cruesli weet ik eigenlijk niet. Volgens mij zijn deze twee precies hetzelfde. Het verschil tussen Granola en muesli is, dat muesli (over het algemeen) minder gezoet en ongeroosterd is. Granola wordt gezoet met honing of suiker en geroosterd in de oven (veel lekkerder!). 
Aangezien de muesli en Granola uit de winkels vaak enorm veel toegevoegde suikers bevatten, kun je dit beter zelf maken! Hier een heerlijk recept voor Granola zonder toegevoegde suikers 😊 Lees snel verder!

Ingrediënten voor 500 gram granola;

– 300 gram havermout

– hoeveelheid rozijnen, noten of zaden naar smaak  (wil je de fruitsuikers ook niet, gebruik je alleen noten en zaden)

– 70 gram pure pindakaas zonder toevoegingen

– 1 geprakte banaan (geen fruitsuikers? Gebruik 30 gram gesmolten kokosolie of extra pindakaas)

– 25 gram geraspte kokos 

Hoe maak je het? 

Verwarm de oven voor op 180°C.

Mix simpelweg alle ingrediënten in een beslagkom. Kneed het goed door elkaar zodat je er grove brokjes van maakt. Leg een bakpapiertje op een bakplaat en strooi de Granola hier overheen.

Zet dit voor 20 minuten in het midden van de oven. Schep de Granola elke 5 minuten even om. Hou in de gaten dat de Granola niet verbrand. De oventijd kan ietsjes verschillen per oven. 

Laat de Granola afkoelen en bewaar het in een pot die goed afsluit. 

Eetsmakelijk! Liefs Manouk ♡

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s