Luchtige lemoncurd-chocoladecake 

Dit was een recept waarbij ik helemaal in mn hoofd had hoe ik het wilde maken! Ik had er zin in en wist precies wat ik wilde doen. Tot ik de keukenkasten en koelkast open trok.. we hadden bijna niks in huis van wat ik wilde gebruiken.. Dus dit werd een uit probeersel met wat er nog wel in huis was. Het is gelukkig een goed gelukt uit probeersel geworden!

Ingrediënten chocoladecake;

– 150 gram magere yoghurt

– 4 eiwitten uit eitjes

– 25 gram kokosbloesem suiker 

– 25 gram honing

– 40 gram cacaopoeder 

– 40 gram gesmolten kokosolie

– 1 theelepel bakpoeder

– 50 gram kokosmeel

Ingrediënten lemoncurd;

– sap van 2 citroenen

– 50 gram honing

– 2 eidooiers

– 125 ml water

– 25 gram maïzena 

– 1 geprakte banaan

Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 180°C. 

Voor de chocolade laag gooi je simpelweg alle ingrediënten bij elkaar in een kom, en mix dit goed. Ik kan er niks moeilijkers van maken ;D.

Vet een springvorm in en giet het chocolade beslag in de vorm. Zet dit voor 30 minuten in de oven. 

Terwijl de chocoladecake in de oven staat begin je aan de Lemoncurd. Prak in een kommetje de banaan en roer de eidooiers hier doorheen.  Doe vervolgens de maïzena, honing, water en citroensap in een steelpannetje en zet dit op een laag vuurtje. Breng dit al roerend aan de kook. Uiteindelijk ontstaat er een substantie wat op behangplaksel lijkt. 

Haal de chocoladecake na 30 minuten uit de oven.

Voeg al roerend het banaan ei mengsel toe in het steelpannetje. Wanneer het goed gemixt is giet je de substantie over de chocoladecake. Zet de taart nu nog 30 minuten in de oven. 

Laat de taart goed afkoelen. Laat hem het liefst een nacht in de koelkast staan opstijven voor je hem aansnijdt.


Eet smakelijk! Liefs Manouk ♡

Geef een reactie

