Yoghurt blauwebessen taart met krokante bodem

Afgelopen week ontving ik 3 super leuke pakketjes. Het leek me leuk om met al die ingrediënten te gebruiken in 1 recept. En hij is echt geweldig goed gelukt! Echt een van de lekkerste taarten die ik heb gemaakt al zeg ik het zelf. En hij is nog super simpel ook! Dus maak hem snel zelf eens 🙂

Ingrediënten bodem;

– 150 gram havermout

– 50 gram gemengde noten

– 50 gram granola (ik gebruikte de golden Granola van mymuesli)

– 100 gram zachte dadels

– 25 gram kokosolie

Boven laag;

– 300 gram yoghurt (ik gebruikte Alpro mild&creamy met havervlokken)

– 150 gram blauwe bessen

– 2 eiwitten uit eitjes

– 20 gram geraspte kokos 

(Ter decoratie gebruikte ik 85% pure chocolade en frambozen choco balletjes van Australian Homemade). Achteraf vond ik chocola niet echt bij de rest van de taart passen. Apart heel lekker!! Alleen niet icm deze taart.

Hoe maak je het? 

Verwarm de oven voor op 180°C. Ontpit de dadels en laat deze weken in een bakje lauw water.  

Hak de noten fijn en doe deze in een kom samen met de havermout en Granola.  Wanneer de dadels 10 minuutjes geweekt hebben kun je deze pureren in een mixer tot een pasta, eventueel met een scheutje water. Smelt de kokosolie en voeg deze samen met de dadelpasta toe in de kom met de rest van de ingrediënten. 

Kneed alles goed door elkaar. Vet een springvorm in en verdeel het deeg over de bodem, druk het stevig aan. Zet dit in de vriezer terwijl je de bovenlaag maakt. 

Scheid 2 eieren. Doe het eiwit samen met de yoghurt en blauwe bessen in een kom en roer alles goed door elkaar. Haal de bodem uit de diepvries en giet het yoghurt mengsel over de bodem. Strooi hier de geraspte kokos overheen en zet de taart 30 minuten in de oven. 

Laat de taart goed afkoelen, en snij hem dan pas aan. Decoreer de taart hoe je het zelf leuk vindt.

Eet smakelijk! Liefs Manouk ♡

One comment

Geef een reactie

