Recept: Havermoutkoeken

Pannenkoeken, cakes, wafels, muffins, taarten, van alles heb ik al met havermout gemaakt. Maar nog geen koeken. Dit vond ik hoog tijd worden! Ik had zin om iets te bakken, maar niet zo iets groots als een taart of een cake. Vandaar dat ik deze koeken heb gebakken. Ze zijn nog een beetje zacht, en lekker zoet. Persoonlijk vind ik ze echt heel lekker!

Ingrediënten;

– 100 gram havermoutIMG_20150617_105353

– 1 geprakte banaan

– 2 eiwitten

– 35 gram appelstroop of honing

– optioneel: scheutje vanille aroma

– theelepel kaneel

– 1 appel

(Tip; een flink handje noten door het beslag maakt het extra lekker!!)

Verwarm de oven voor op 180 graden. Mix de havermout, geprakte banaan, eiwitten en appelstroop in een kom. Voeg naar smaak vanille aroma en kaneel toe. Dit kun je weglaten, of vervangen door andere kruiden en smaakstoffen. Schil de appel en snij deze in kleine stukjes. Voeg de stukjes appel toe aan het beslag.

IMG_20150617_105205IMG_20150617_105439Leg een bakpapiertje in een ovenschaal en verdeel het mengsel hier in. Je kunt natuurlijk ook gewoon een bakpapiertje op een bakplaat leggen en hier met een lepel beslag op leggen in de vorm van koekjes. Bak de koekjes af in ongeveer 20 minuten.

Laat het goed afkoelen als het uit de oven komt en snij het beslag in 8 stukken.

IMG_20150617_104947

IMG_20150617_105550

Macro’s per stuk; 88 calorieën. 15,6 gram koolhydraten. 1 gram vet. 2,9 gram eiwitten.

Eet smakelijk! Liefs Manouk

3 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Ilse Wechseler schreef:

    hi lieve Manouk kan je deze havermoutkoeken in invriezen?

    Geliked door 1 persoon

  2. Ilse Wechseler schreef:

    Ze waren top!

    Geliked door 1 persoon

    1. manoukmoves schreef:

      Yeuuuh! Invriezen geen idee haha. Ik kan ze niet zo lang bewaren hihi. Laat je me weten of het kan? Geniet er van meissie!

      Like

Plaats een reactie