Super lekkere koekjes zonder granen!

Sinds ik bij de osteopaat ben geweest met mijn darmen, ben ik wat aan het experimenteren met het eten van minder/geen granen. Hij vertelde dat granen er misschien voor konden zorgen dat ik meer darmproblemen heb. Ik moet zeggen dat mn darmen het inderdaad beter doen als ik weinig granen eet. Soms heb ik ook geen zin om er op te letten en eet ik zo een week super veel granen. Dus ik ben niet echt consequent.. Maar ik wil wel mn best blijven doen!
Maargoed. Ik ben aan het experimenteren gegaan met meel soorten zonder granen. Waaronder bananenmeel, amandelmeel en kokosmeel. Vooral kokosmeel vind ik echt heel lastig! Dit kun je niet 1 op 1 vervangen en heeft een andere structuur dan gewoon meel. Maar het is me toch gelukt om super lekkere koekjes te maken met kokosmeel! Echt echt echt een aanrader! Mega lekker.

Ingrediënten;

– 1 geprakte banaan

– 35 gram vloeibare witte tahin (kun je kopen bij de Turk maar ook veel supermarkten)

– 50 gram honing of agave siroop

– 50 gram gesmolten kokosolie

– 50 gram kokosmeel

– 1 theelepel bakpoeder

– 1 eitje

Wat moet je doen?

Verwarm de oven voor op 180°C.

Mix alle ingrediënten in een beslagkom. Leg een bakpapiertje op een bakplaat en schep hier met een lepel bolletjes op van het beslag en druk deze een beetje plat.

Doe de koekjes voor ongeveer 20 minuten in de oven tot ze goudbruin kleuren. Het kan een beetje per oven verschillen dus het kan iets langer of iets korter zijn.

Laat de koekjes goed afkoelen en bewaar ze in de koelkast.


Eetsmakelijk! Liefs Manouk ♡

Plaats een reactie