Snickers taart

Hoe lekker is de combinatie van chocolade en pinda’s?! Snickers is denk ik wel mijn favoriete candybar, dus ik bedacht me dat ik eens iets moest doen met soortgelijke ingrediënten. Deze taart is makkelijk te maken, met gezonde ingrediënten en smaakt heerlijk 🙂

Ingrediënten; 

Voor de bodem;

– 300 gram meel (ik gebruik volkoren speltmeel)

– half zakje bakpoeder

– 3 flinke theelepels koek&speculaas kruiden

– 30 gram kokosbloesem suiker (optioneel)

– 1 grote banaan (ongeveer 150gr zonder schil)

– 30 gram honing

– 2 flinke eetlepels pindakaas

– 50 gram plantaardige melk

Voor de vulling;

– 3 grote of 4 kleine bananen

– 50 gram cacaopoeder

– 40 gram honing (of minder als je het minder zoet wil)

– 4 theelepels arrowroot (of ander bindmiddel zoals gelatine, maïzena of agar agar)

– 50 gram ongezouten pinda’s

Wat moet je doen?

Verwarm de oven voor op 180°. Doe de meel, bakpoeder, kokossuiker en kruiden in een beslagkom en roer goed door elkaar. Prak in een ander bakje de banaan en roer hier de honing, pindakaas en melk doorheen. Voeg dit natte goedje toe aan de droge ingrediënten en kneed dit goed door elkaar. Het moet een redelijk kleverige deegbal worden.

Leg een bakpapiertje onder in de springvorm en vet de randjes van de springvorm in met olie. Druk de deegbal over de bodem van de springvorm, en maak opstaande randjes aan de taartbodem. Prik met een vork wat gaatjes in de bodem en zet hem vervolgens in het midden van de oven voor ongeveer 30 minuten. Het kan wat langer of korter zijn dat hij in de oven moet. Dit verschilt een beetje hoe je oven is en hoe dik of dun je de bodem hebt gemaakt. Hou het in de gaten.

Terwijl de bodem staat af te koelen kun je nu de vulling maken. Pureer de bananen en roer hier de honing en cacao poeder doorheen. Breng dit mengsel aan de kook in een steelpannetje en roer het bindmiddel er door (in mijn geval arrowroot). Haal het pannetje van het vuur en roer het nog even goed door zodat het kan indikken. Als de chocola iets is afgekoeld en is ingedikt, giet je dit in de taartbodem. Bestrooi de taart met gehakte pinda’s. Bewaar de taart in de koelkast. De taart wordt nog steviger naar mate hij afkoelt.

Eetsmakelijk! Liefs Manouk ♡

Plaats een reactie