Carrot cupcakes 

Eindelijk heb ik weer een doos medjoul dadels gehaald. Ik vind ze echt duur dus ik koop ze niet vaak. Maar ik had nu echt behoefte aan receptjes maken met dadels! Dit keer zijn het carrot cupcakes geworden. Heerlijk! En de ingrediënten zijn allemaal gezond 🙂
Ingrediënten 10-12 cupcakes;

– 150 gr meel (ik gebruik spelt)

– zakje bakpoeder

– 20 gr kokosbloesem suiker

– 20 gr geraspte kokos

– eetlepel koek&speculaas kruiden

– 100 gr rozijnen

– 100 gr geraspte wortels

– 2 flinke handen gecrushte walnoten

– 100 gr Medjoul dadels

– 2 bananen

(Voor de luchtigheid)

– 1 eetlepel appelazijn (of gewone azijn, als het maar iets zuurs is)

– 1 Lepel baksoda

Wat moet je doen?

Verwarm de oven voor op 180°C. Week de dadels in een bakje lauw water zodat ze wat zachter worden.

Mix de volgende ingrediënten in een beslagkom; de meel, bakpoeder, koekkruiden, kokos suiker, geraspte kokos, rozijnen en walnoten.

Prak de bananen en doe deze in een blender samen met de geweekte dadels. Mix goed en voeg het vervolgens toe aan de droge ingrediënten in de beslagkom.

Rasp de wortels (als ze nog niet geraspt zijn) en roer deze door het beslag. Mix de baksoda en azijn in een apart schaaltje tot het is opgelost. Mix dit vervolgens ook door het beslag.

Vul 10 tot 12 muffin vormpjes en doe ze in het midden van de oven voor 20 minuten. Eventueel kun je er nog een lekkere frosting bij maken.

Eetsmakelijk! Liefs Manouk

Plaats een reactie