Mijn mooiste reizen: Deel 2

In dit deel van mijn favoriete reizen zal ik het hebben over mijn favoriete stedentrips. Ik heb in mijn leven aardig wat stedentrips al gemaakt zoals naar Rome, Venetië, Brugge etc. Maar bovenaan staan toch de stedentrips naar Barcelona, Dublin en Istanbul.

Om te beginnen met Barcelona. Hier ben ik een midweek geweest met mijn zusje Milou. Zij is tegelijk mijn aller beste vriendin. We hebben natuurlijk heel veel leuke vakanties samen al gehad, maar dit was de eerste waarbij we echt alleen met z’n tweetjes waren. Alle grote bezienswaardigheden hebben we gezien die vakantie. Van park Quell tot de overdekte versmarkt en van alle kunst van Gaudi tot aan de Sagrada Familia en het strand. We overnachten in een hostel met een kamer voor ons twee. Het was een goed onderhouden hostel. Dit was echt een van de leukste stedentrips!

28f 116a

161126b

De stedentrip naar Dublin duurde ook een midweek en hier ben ik met twee vriendinnen naar toe geweest. Het hele Ierse sfeertje trok mij enorm aan. Overal waren gezellige pubs waar iedere avond bandjes Ierse muziek speelden. We hebben een tour door de stad gehad met een gids, we zijn naar de Guinness brouwerij geweest en natuurlijk iedere avond de pubs in. Hier sliepen we in een wat minder net hostel, op een kamer met in totaal 14 personen. Dit zou ik niet snel weer doen, totaal geen privacy en slecht slapen door mensen die snurken etc. Verder zou ik Dublin echt iedereen aanraden!

4154

150242

50

En als laatste maar niet de minste mijn studiereis naar Istanbul. Aangezien ik hier met mijn studie naartoe ben geweest, heb ik hier ook veel opdrachten gedaan voor mijn opleiding. We hebben bijvoorbeeld een gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis bezocht. Hier heb ik dingen gezien waar ik van ben geschrokken! Verder hebben we een leuke dag gehad bij de daklozen opvang en nog veel meer.

In de tijd dat we niet voor school bezig waren, hadden we de tijd om Istanbul te bekijken. Ik had ontzettend geluk met mijn leuke kamergenootjes. Ik kende namelijk niemand toen ik mij in had geschreven om mee te gaan op studiereis, het was dus nog even spannend of ik leuke mensen zou ontmoeten. Uit eindelijk heb ik een super leuk groepje gevonden waar ik heel leuke dingen mee heb gedaan. We zijn naar de Aya Sofia kerk geweest, de Blauwe Moskee en de grande bazaar. En natuurlijk kon een bezoekje aan de hamam en het waterpijp roken niet ontbreken!IMG_6985DSC00854

DSC00909IMG_6900

DSC00753

Één reactie Voeg uw reactie toe

  1. Milou schreef:

    Super leuk!! Wanneer gaan we weer? 🙂

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie